Fursecuri de Craciun (Hristugeniatika kulurakia - Χριστουγεννιατικα κουλουρακια)


Reteta aceasta de fursecuri este rapida, fursecurile sunt delicioase si se pastreaza mult timp intr-o cutie de tabla. Eu le fac frecvent, astfel incat am intotdeauna in casa pentru orice vizita prevazuta sau nu la o cafea. Fursecurile sunt pufoase inauntru si crocante la exterior, o bunatate de reteta, dupa mai multe incercari am ramas la aceasta,. Merg facute si de Paste sau de Craciun mai ales, c-o vrea si Mos Craciun un fursec dupa atata drum, bietul de el. Eu le-am numit fursecuri de Craciun datorita aromei de portocale.

Ingrediente:

2 cesti zahar
4 oua
250 gr. unt
½ ceasca lapte
½ ceasca suc de portocale
coaja rasa de portocala
1 kg. faina
4 lingurite praf de copt
2 vanilii
½ lingurita bicarbonat
½ lingurita sare
gem (eu am pus de cirese)

Mod de preparare:

Batem untul cu zaharul foarte bine. Adaugam ouale unul cate unul. Adaugam si laptele, sucul de portocale si coaja rasa de portocala.
Intr-un alt bol amestecam celelalte ingrediente cu jumatate din faina si adaugam peste prima compozitie. Punem faina cat e nevoie, astfel incat aluatul sa nu fie nici prea tare, dar nici sa se lipeasca de maini. Lasam aluatul un sfert de ora se se odihneasca, formam fursecurile dupa dorinta (eu le-am turnat cu spritul de ornat si apoi am facut o adancitura in mijloc si am pus gem de cirese) si coacem la 180 de grade pentru 10-20 de minute, in functie de forma/marimea fursecurilor. Eu le-am copt 15 minute.

Comentarii

  1. Foarte bine arata si cred ca sunt foarte bune aceste fursecuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow, hello, Laura si La multi ani! Da, sunt bune rau fursecurile, eu le mai fac si impletite, si bombate si rotunde, acum mi-a venit sa fac asa. Am vazut pe blogul tau ca ai pus si retete ptr bebei, super! Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu