Pui pe doza de bere la cuptor (Kotopoulo fournou me bira - Κοτόπουλο φούρνου με μπύρα)


 Reteta aceasta o am de la o colega de pe forumul mamicilor din Grecia, Alexandra, o tanara mamica si sotie,  pasionata intre-ale bucatariei. Am mai adaptat si eu reteta fata de cea a Alexandrei, conforma gusturilor si preferintelor noastre; adica am adaugat ficatei de pui, cartofi, suc de lamaie si portocala etc. iar rezultatul a fost extraordinar, exact asa cum mi-a spus Alexandra: a iesit identic cu puiul la rotisor.

Ingrediente:

1 pui
500 gr. ficatei de pui
1 doza de bere de 330 ml
oregano
boia de ardei dulce si/sau iute
1 capatana de usturoi
zeama de la 1 lamaie
zeama de la 2 portocale
ulei de masline
sare
piper
1 kg. cartofi

Mod de preparare:

Doze de bere se goleste pe jumatate, se pun in cutie condimente: sare, piper, oregano, boia de ardei dulce si iute. Puiul se unge cu un sos din ulei de masline, sare, piper, oregano, boia dulce si iute, zeama de la 1 lamaie si zeama de la 2 portocale, iar pe sub pielea puiului se pun din loc in loc catei de usturoi. Se pune doza de bere cu puiul asezat pe ea intr-o tava, de jur imprejur se pun cartofi taiati rondele si ficatei de pui, se toarna peste cartofi si ficatei sosul ramas de la ungerea puiului si jumatatea de doza de bere ramasa. Se da la cuptor timp de 1 ora si jumatate pana se rumeneste bine puiul.

Comentarii